teologia@lutheran.hu +36 1 469 10 50
teologia@lutheran.hu +36 1 469 10 50

Minőségpolitika

Minőségpolitika

Az Evangélikus Hittudományi Egyetem őrzi az evangélikus egyház lelki-szellemi örökségét, és jogelődeihez hasonlóan arra építve alakítja működését.

Az Egyetem a Küldetésnyilatkozatában megfogalmazott és a fenntartó Magyarországi Evangélikus Egyház (MEE) stratégiai iránymutatásaiban kifejezetté tett hosszú távú célokra tekintettel, az aktuális társadalmi folyamatokat és hatályos jogi kereteket figyelembe véve alakítja képzési struktúráját és szervezeti működését.

Egyetemünk szervezeti feltételeinek és képzési rendjének alakítása a folyamatos reflexió útján valósul meg: a helyzetfelmérést, a stratégia alakítását, a fejlesztési lépések tervezését az egyetem minőségbiztosítási folyamatai segítik. A minőségbiztosítás intézményi rendszere kevésbé gyorsan, de rugalmasan változó rendszer, amely a belső igényekhez és a külső előírásokhoz igazodik (ágazati politika állásfoglalásai, vonatkozó jogszabályi rendelkezések, MAB elvárások, nemzetközi elvárások).

Az EHE minőségbiztosítási politikája főként a MEE gyülekezeteinek és intézményeinek (iskolák, szeretetotthonok, munkaágak) igényeit és érdekeit kívánja szem előtt tartani. Ez a horizont nem kizárólagos, mert az EHE más egyházak számára is képez egyházi munkásokat, s az egyházak szolgálata nemcsak saját tagjaik, hanem az egész társadalom számára szól. A minőségbiztosítás azonban elsősorban a MEE egységei közötti szervezett kapcsolatokra, mint visszacsatolási csatornákra építhet.

Az Egyetem törekszik arra, hogy a kutatás-tanulás-tanítás feladata megfelelő egyensúlyban legyen jelen működésében. Az oktatói karban kiemelt jelentőségű, hogy az oktatók az egyetemi feladatvállalás mellett a képzettségüknek és hivatásuknak megfelelő területek formálásában aktívan részt vállaljanak. Az intézmény minőségbiztosítási rendszere, vagyis ellenőrző mechanizmusa felelős azért, hogy a „külső” és „belső” feladatvállalás megfelelő egyensúlyban maradjon és a szolgálatvállalások a belső feladatok ellátását tartalmasabbá tegyék.

A minőségpolitikai célok megvalósítása úgy lehetséges, ha az intézményben foglalkoztatottak aktívan közreműködnek az egyetem szellemiségének és lelkiségének fejlesztésében, ismerik az egyetem hosszú- és rövidtávú céljait és azokat szem előtt tartva felelősen végzik munkájukat. Az EHE vezetése ezért

  • az intézmény szabályzatait, stratégiai dokumentumait a helyben szokásos módon nyilvánosságra hozza;
  • az Egyetem bizottsági és testületi rendszerét felhasználva minden fórumon közvetíti az intézményfejlesztés fő irányait;
  • az intézmény az oktatók, dolgozók, hallgatók, a korábban végzettek, a fenntartó és a széles értelemben vett „felhasználók” visszajelzéseire építve tervezi működését, alakítja minőségfejlesztési programját.

Az EHE oktatói közösségének mindenkori munkáját a kereszténység alapelvei határozzák meg, ezért a minőséget a szakmai kompetenciák mellett a közösségi, spirituális és emberi tényezőket is figyelembe véve mérjük. Kiemelt jelentőséget tulajdonítunk annak, hogy az intézmény alkalmazottai munkájukban elkötelezettek és közösségépítő szemléletűek legyenek.

A minőségpolitika két fő elve:

  • a felhasználók körében jelentkező igények felmérése és
  • az ugyanebben a körben elérhető igényteremtés.

 

Minőségpolitika