teologia@lutheran.hu +36 1 469 10 50
teologia@lutheran.hu +36 1 469 10 50

Dr. Nagy Krisztina

Dr. Nagy Krisztina

egyetemi adjunktus

Valláspedagógia Tanszék

E-mail: tanarno44@gmail.com

Tudományos szakterület: Neveléstudomány

Oktatott tárgyak: A mentorpedagógus szerepe és feladatai, A pedagógusképzés aktuális kérdései, Az iskolai szervezet kommunikációs folyamatai, tanulóközösség és támogatás, Professzionalizálódás, a reflektivitás fejlesztésének lehetőségei, Pedagógiai tapasztalatok és a gyermek megismerése, Pedagógusként az iskola világában, Nevelőtanári szakmódszertan, Nevelőtanári tanítási gyakorlat, Projektdolgozat

Kutatási területek: mentorálás, pedagógus- és mentorképzés, mentorok tanulása, reflektivitás, videóval támogatott felidézés

Rövid önéletrajz: 

Dr. Nagy Krisztina az Evangélikus Hittudományi Egyetem (EHE) Valláspedagógia Tanszékének adjunktusa. Oktat a tanár-, a mentor- és a mentorlelkész-képzésben, valamint a pedagógus-továbbképzésben.

Végzettségek:
Magyar nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár (1998. – JATE-SZTE)
Filozófia szakos bölcsész (2003. – SZTE BTK)
Szakvizsgák:
Iskolai mentor (2013. – BME)
Közoktatási vezető (2014. – BME)
PhD:

2020. – ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (A mentorok tanulását és folyamatos szakmai fejlődését meghatározó tényezők)

Fő kutatási témái:
mentorálás, pedagógus- és mentorképzés, mentorok tanulása, reflektivitás, videóval támogatott felidézés

Egyetemi oktatói tevékenység:
Evangélikus Hittudományi Egyetem (EHE), 2021-től – oktató
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK), 2016-tól – óraadó oktató
Károli Gáspár Református Egyetem, Tanárképző Központ (KRE TKK), 2021-24 – oktató

Kutatócsoporti tagság:
az ELTE Pedagógusok, Pedagógus Szakmai Közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoportjának tagja
Szakmai szervezeti tagság:
a Tanárképzők Szövetsége tagja, és Mentori Szakosztályának társelnöke
Kutatói részvétel kutatási projektekben:
MEK-kutatás (Pedagógusprofesszió hazai megújulásának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében)
MoTeL-projekt (Models of Teacher Learning – A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődési modelljeinek vizsgálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyén szintjén)
DOKK-projekt (Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ)
Tudománytámogató tevékenység: a Pedagógusképzés és a Neveléstudomány című lapok olvasószerkesztője

Főbb publikációk: 

Rapos, Nóra; Tókos, Katalin; Eszes, Fruzsina; Nagy, Krisztina; Czirfusz, Dóra: Complex understanding of teachers’ professional development and learning in specific, concrete learning situations – new methodological options. PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN EDUCATION. 1-16. o.

Rapos, Nóra; Tókos, Katalin; Eszes, Fruzsina; Nagy, Krisztina; Czirfusz, Dóra: Examining the learning activity systems and learner profiles of student teachers in MoTeL research (Model of Teacher Learning). Presentation at the ATEE 2023 Budapest Annual Conference. 28-30 August 2023.

Rapos, Nóra; Tókos, Katalin; Eszes, Fruzsina; Nagy, Krisztina: Tanárszakos hallgatók szakmaifejlődését és tanulását meghatározó kontextuális elemek és vizsgálati lehetőségeik. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2022/1, 53-81. o.

Nagy, Krisztina: Tapasztalt pedagógusok tanulásának és szakmai fejlődésének mentori támogatása a tanulók lemorzsolódásának csökkentése érdekében. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2021/2. 43-66. o.

Rapos, Nóra; Bükki, Eszter; Gazdag, Emma; Nagy, Krisztina; Tókos, Katalin: A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi változások. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2020/1. 28-45. o.

Gazdag, Emma; Nagy, Krisztina; Szivák, Judit: “I Spy with My Little Eyes…”: The use of video stimulated recall methodology in teacher training – The exploration of aims, goals and methodological characteristics of VSR methodology through systematic literature review. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 2019. 60-75. o.

Szivák, Judit; Nagy, Krisztina; Gazdag, Emma: A videófelvétellel támogatott felidézés alkalmazása a nemzetközi pedagóguskutatásokban (Szisztematikus irodalomfeldolgozás: a videófelvétellel támogatott felidézés módszertana). NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2019/1. 5-19. o.

Szivák, Judit; Gazdag, Emma; Nagy, Krisztina: Szisztematikus irodalomfeldolgozás a videófelvétellel támogatott felidézést alkalmazó pedagógus-kutatásokról. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ,  2018/3. 5-18. o.

Nagy, Krisztina; Rapos, Nóra; Pesti, Csilla: Magyarországi osztatlan tanárképzési programok összehasonlító vizsgálata. In: Kerülő, Judit; Jenei, Teréz (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2017 – „”Pedagógusképzés és az inklúzió””. Kreatív Help BT, Debrecen, 2018. 86-98. o.

Pesti, Csilla; Rapos, Nóra; Nagy, Krisztina; Bohán, Mariann: Analysis of Learning Outcome-based Teacher Training Programmes – Development Experiences in Hungary. ACTA PAEDAGOGICA VILNENSIA, Vilnius, 2017/38. 58-76. o.

Dr. Krisztina NAGY

assistant professor

Department of Religious Education

E-mail: tanarno44@gmail.com

Academic field of expertise: Educational science

Courses taught: The Role and Tasks of the Mentor Teacher, Current Issues in Teacher Education, Communication Processes, Student Community and Support in Schools, Professionalization, Possibilities for Developing Reflectivity,Pedagogical Experience and the Child, As a Teacher in the School – Teacher Role, Communication, Relationships, Didactics / Education in School Dormitories, Residential Schools, Practice for residential school teachers, Teacher practice in dorms, Project Work

Research areas: mentoring, teacher and mentor training, mentors’ learning, reflectivity, video stimulated recall

Brief curriculum vitae: 

Dr. Krisztina Nagy is an Assistant Professor at the Department of Religious Education at the Evangelical Theological University (EHE). She is involved in teacher education, mentor and pastoral mentor training, as well as in continuing professional development for educators.

Qualifications:
Secondary school teacher of Hungarian language and literature (1998 – JATE-SZTE, Faculty of Arts)
MA in Philosophy (2003 – University of Szeged, Faculty of Arts)
Professional Certifications:
School Mentor (2013 – Budapest University of Technology and Economics)
Public Education Leader (2014 – Budapest University of Technology and Economics)
Doctoral Degree:
2020, Eötvös Loránd University (ELTE) Faculty of Education and Psychology Doctoral School of Education (Dissertation: The factors determining the learning and continuous professional development of mentors)

Main Research Topics:
mentoring, teacher and mentor training, mentors’ learning, reflectivity, video stimulated recall

University Teaching Activities:
Evangelical Theological University, from 2021 – lecturer
Eötvös Loránd University (ELTE) Faculty of Education and Psychology, from 2016 – adjunct lecturer
Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary, 2021-24 – lecturer

Research Group Membership:

Member of the ELTE Research Group on Teachers, Professional Learning Communities, and Teacher Education
Professional Organization Membership:
Member of the Association of Hungarian Teacher Educators and Co-Chair of its Mentoring Section

Participation in Research Projects:
MEK Research (Chances for Renewal of the Teaching Profession in Hungary through Master Teacher Programs)
MoTeL Project (Models of Teacher Learning – Examining Models of Continuous Professional Development at Systemic, Organizational, and Individual Levels)
DOKK Project (Digital Education Development Competence Center)

Academic Service:
Copy editor for the journals Teacher Education and Educational Science

Selected publications:

Rapos, Nóra; Tókos, Katalin; Eszes, Fruzsina; Nagy, Krisztina; Czirfusz, Dóra: Complex understanding of teachers’ professional development and learning in specific, concrete learning situations – new methodological options. PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN EDUCATION. 1-16. o.

Rapos, Nóra; Tókos, Katalin; Eszes, Fruzsina; Nagy, Krisztina; Czirfusz, Dóra: Examining the learning activity systems and learner profiles of student teachers in MoTeL research (Model of Teacher Learning). Presentation at the ATEE 2023 Budapest Annual Conference. 28-30 August 2023.

Rapos, Nóra; Tókos, Katalin; Eszes, Fruzsina; Nagy, Krisztina: Tanárszakos hallgatók szakmaifejlődését és tanulását meghatározó kontextuális elemek és vizsgálati lehetőségeik. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2022/1, 53-81. o.

Nagy, Krisztina: Tapasztalt pedagógusok tanulásának és szakmai fejlődésének mentori támogatása a tanulók lemorzsolódásának csökkentése érdekében. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2021/2. 43-66. o.

Rapos, Nóra; Bükki, Eszter; Gazdag, Emma; Nagy, Krisztina; Tókos, Katalin: A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi változások. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2020/1. 28-45. o.

Gazdag, Emma; Nagy, Krisztina; Szivák, Judit: “I Spy with My Little Eyes…”: The use of video stimulated recall methodology in teacher training – The exploration of aims, goals and methodological characteristics of VSR methodology through systematic literature review. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 2019. 60-75. o.

Szivák, Judit; Nagy, Krisztina; Gazdag, Emma: A videófelvétellel támogatott felidézés alkalmazása a nemzetközi pedagóguskutatásokban (Szisztematikus irodalomfeldolgozás: a videófelvétellel támogatott felidézés módszertana). NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 2019/1. 5-19. o.

Szivák, Judit; Gazdag, Emma; Nagy, Krisztina: Szisztematikus irodalomfeldolgozás a videófelvétellel támogatott felidézést alkalmazó pedagógus-kutatásokról. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ,  2018/3. 5-18. o.

Nagy, Krisztina; Rapos, Nóra; Pesti, Csilla: Magyarországi osztatlan tanárképzési programok összehasonlító vizsgálata. In: Kerülő, Judit; Jenei, Teréz (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2017 – „”Pedagógusképzés és az inklúzió””. Kreatív Help BT, Debrecen, 2018. 86-98. o.

Pesti, Csilla; Rapos, Nóra; Nagy, Krisztina; Bohán, Mariann: Analysis of Learning Outcome-based Teacher Training Programmes – Development Experiences in Hungary. ACTA PAEDAGOGICA VILNENSIA, Vilnius, 2017/38. 58-76. o.